fredag 4 juni 2010

Bengan

I måndags var jag, Ida, Linn och Linnéa på liseberg. Vi hade en bra dag. Åkte allt, åt godis, spelade på hjul och jag vann 2 kg choklad. När vi kom tillbaka till bilen inser vi att vi haft inbrott i Bengan. Dom hade tagit våra saker som var kvar i bilen och klipp sönder några kablar i motorhuven. Det var nog den hemskaste timmen jag varit med om när vi satt fast i Göteborg för att någon sabbat min bil. Jag visste att vi var tvungna att laga bilen och att detta skulle kosta mig mycket pengar. Tur var det att man känner snälla människor så mammas kusins man som bor i gbg åkte ifrån sina amerikanska gäster för att hjälpa mig. Han fixar allt Michel så vi kunde ta oss hem. Nu hade jag tur för jag hoppas att jag slipper lämna in bilen på verkstan och det var inte många saker som blev snodda, ett armband, lite kläder, skivor och en One tree hill-box. Men då undrar jag hur man är pantan. Vilken människa gör inbrott och till vilken nytta? Såg dom det som ett trevligt eftermiddagsnöje att bryta sig in i min bil och klippa sönder kablar så att bilen inte fungerar?

Det kostar mig mycket pengar även fast man får mycket på försäkringen måste jag betala dubbla självrisk plus 1000 kronor eftersom föraren var under 24. Jag har liksom inte 4000 liggandes i bakfickan. Men jag hade nog trots allt det rätt tur. bilen funkar och nästan inga saker blev snodda. Så du som gjorde inbrott i min bengan i måndags i Göteborg hoppas du passar i jeanskjol och gillar One tree hill!

2 kommentarer:

  1. Tack Amanda för stödet, har nästan kommit över det nu! Vilket pucko som tog OTH-boxen, vilken säsong var det??? Tur att ni inte hade hunnit lägga in chokladen så dom snodde den också, det hade ju vart det värsta! PUSS
    ps. idag för ett år sen var vi hemma i ditt partytält. ååh!!

    SvaraRadera
  2. Hörru... förstår att det blir jobbiga pengar nu. Men du har ju fortfarande typ 60 spänn att hämta ut hos David.

    SvaraRadera