onsdag 7 juli 2010

Indien

Idag saknar jag Indien och Goa lite extra. När jag kom hem efter tre månader i det där landet har jag aldrig varit så lycklig. Att få krama om min familj och mina kompisar igen var toppen. Jag var så glad så jag trodde att jag aldrig skulle vilja åka hemifrån igen. Men nu saknar jag att sitta med en Mangolassi eller pineappleshake på stranden och se kossorna en bit bort. Jag saknar att äta tandorii chicken och raita och jag saknar vår sea pearl- och goodmansgubbe. Jag saknar att åka taxi genom goa utan ac i bilen med en iPod i örat. Jag saknar att duscha med gecosar och bli utstirrad av äckliga indiska gubbar och somna svettig och vakna svettig. Eller ja, det kanske jag inte saknar så mycket när jag tänker efter.

Jag saknar mina små barn. Saknar att krama mustafa, kavita, saraswati och alla andra små barn. Indien var underbart och idag önskar jag för en sekund att vi satt på stranden på colva och drack kingfisher och romanov och klappade kossor. Då hade vi det för bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar